“استغل الترند”.. هجوم عنيف على مدرب بسبب زوجة محمد صلاح

تعرض مينا سمير مدرب زوجة محمد صلاح السابق، لهجوم وصف “بالعنيف” بعد محاولة استغلال الترند المصاحب لحفل تسلم الكرة الذهبة، ونشره صورة زوجة محمد صلاح وهي بوزن زائد.

ونشر المدرب الرياضي مينا سمير صور لزوجة محمد صلاح، ماجي صادق، قبل وبعد إنقاص وزنها، وقوله إنه كان شريكا لها في رحلة محاربة الوزن الزائد.

ورأى بعض المعلقين أنه لم يكن جزءا من الرحلة كما قال. ومن بين التعليقات المنتقدة “مش حاسة حاجة حلوة أنك تنتهز فرصة الحدث ده وتنزل صورتها قبل وبعد علشان تقول إنها بدأت معاك، معتقدش أنها تحب كده”.

وجاء في تعليق آخر: “بغض النظر أنت عملت معاها ايه هو أنت كنت مستني مناسبة زي دي علشان تنزل صورتها قبل وبعد ليه يعنى مش فاهمة الموضوع ملوش علاقة بيك أصلا انك تنزل صورتها وهى بتستلم الجايزة وتوري الناس شكلها كان عامل إزاي قبل الصورة دي مش لطيفة يعني ورحلة ايه اللي جزء منها بالظبط أنها تستلم الجايزة ولا تخس معاك”.

بعد كل هذه الانتقادات لم يقف الكابتن مينا سمير صامتا، إذ قرر الرد على التعليقات أيضا قائلا: “أنا نفسي بس أفهم السبب من تقليلي أنا كشخص يعني إيه وجه الاستفادة”.

وقال في رد آخر: “طيب ياجماعة شرف ليا ناس جديدة على الصفحة، وفي ناس كاتبة كومنتات إني بكدب فطبعا نبذة بسيطة عني شخصيا ونجاحي ده، بعد ربنا، بسبب متابعين الصفحة هنا”.

والد محمد صلاح

وكشف مينا سمير أن والد اللاعب العالمي محمد صلاح، كان أيضا يتواصل معه لإنقاص الوزن: “والله يا جماعة أنا مبسوط من كل الكومنتات اللي بتقول يعني سابت دكاتره العالم ومدربين لندن وجاتلك واللي مش مصدق، بيفرحني أد أيه أن اسمي يوصل لحد زيها وتنورني في الجيم وتتابع معايا أون لاين تدريب وتغذية والتزمت التزام أبطال”.

وأضاف:” وتاني مرة والد محمد صلاح نورني في الجيم وده شرف ليا إني أتعامل مع عائلة صلاح ومعرفش بجد والله أنا بدرب مشاهير كتير أون لاين ومش بقول وده من زمان يعني من سنين فين المشكلة”.